czwartek, 28 sierpnia 2014

Powielanie danych

Dzisiaj chciałbym Wam przedstawić podstawowe działanie urządzenia, które zapewne każdy zna. Mam na myśli kserokopiarkę, czyli urządzenie umożliwiające tworzenie kopii różnego typu dokumentów wraz z elementami graficznymi. Podstawowym elementem tradycyjnego ksero jest metalowy wałek, który pokryty jest warstwą związków selenu, organicznego fotoprzewodnika lub krzemu amorficznego. Chodzi o właściwości fotoelektryczne, które izolują prąd elektryczny, który pod wpływem światła generuje nośnik prądu elektrycznego, co z kolei powoduje, że warstwa ta przewodzi prąd elektryczny. Wałek obraca się przez kolejne etapy tworząc obraz. Brzmi to dość skomplikowanie, ale proces ten jest całkiem prosty. W ostatnim etapie wydruku papier pokryty już tonerem przechodzi przez silnie rozgrzane wałki, pod wpływem których toner się stapia i przykleja do papieru, co daje utrwalenie wydruku.


Dla mnie jest to niezwykle ciekawe, ale być może wynika to z faktu, że należy to do moich zainteresowań. Z tego też powodu mam taką pracę, a nie inną. Bardzo cieszę się, że na co dzień mogę zajmować się rzeczami, które mnie ciekawią. Dzięki temu niemal każda godzina spędzona w pracy jest dla mnie wartościowa, bowiem ciągle uczę się czegoś nowego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz